Monday, March 9, 2009

接納差異是真愛

我常會弄丟東西,而先生卻很會找東西。
有一次,我找不到家的鑰匙,而丈夫正好出差到國外,
更離譜的是我竟然斷定它是被住家附近的工人偷走了,
所以打了長途電話給丈夫,
他還一再地要我確定是否真的沒有掉在家的某個角落。
我很肯定地說:「絕對是放在腳踏車的籃子被偷走的!」
經過討論之後,只好決定更換所有大門的把鎖,
為了安全起見,我們還換了當時最貴的一種,花了將近四千塊錢。
丈夫出差回來後,不死心地在家尋找那串鑰匙,
他伸手進入我那有好幾個口袋的皮包中,左摸右掏,
接著我吃驚地聽到一串鑰匙的叮噹聲,那遺失的鑰匙竟然一直都在我的皮包!
我實在羞愧地無言以對,立刻低下頭想:
「你罵我吧!你要怎麼數落我,我都配得。」
但他竟笑嘻嘻地說:
「這件事一定有神的美意,我們住在這裡幾十年,舊的鎖早該換了,換的好!」
他沒有因我們的差異–他精明、我糊塗,而責備或嘲笑我。
那一天從他身上,我看到什麼是愛 。很棒吧~ ^^

我覺得不管是不是夫妻 情人 甚至 家人朋友
應該說的是 人與人之間的相處都要有一種 "雅量"

1 comment:

  1. ^_^

    His husband really best ~~
    Don't scold her ....
    And smile with her ....

    Really best ~~
    人與人之間的相處都要有一種 "雅量"
    How many people can do that ??
    I also cannot do that ......
    Forgive ~~
    Human no people is prefect ...

    First time, second time , third time many be can ... but ......
    still like that contines ..... really cannot ....

    If my parents ..... If my sister and brother .....
    I also will scold them if still keep the same mistake but in my heart ... I just crying .... Why , I cannot do the best ~~

    Then lated, help them do all the things.
    Next time, remaid them.
    Wish I can use my heart, action to remaid them.

    Money not easy to earn ....
    I don't want eat, don't want buy things that I like, don't want go out play more .............
    Suddenly want me pay some amout of money ... I also cannot ...

    Heart feel pain .....

    ReplyDelete